Läs mer
Utveckla företaget så du på ett mer hållbart sätt använder era resurser. Därav ökar effekten, konkurrenskraften och ett långsiktigt hållbart arbetssätt skapas. I enlighet med Agenda 2030 bör företag se över sitt hållbarhetsarbete, för miljöns skull men även för konkurrenskraften.
Detta medför ett långsiktigt värde med en affärsstrategi som utöver ekonomiska faktorer även fokuserar på sociala, etiska, kulturella samt miljömässiga faktorer.
Ett ökat använt begrepp inom de flesta branscher är Artificiell Intelligens, AI. Detta är ett samlingsnamn på ett antal tekniker som vi i vardagen ofta använder. Sammanfattningsvis hanterar dessa tekniker stora mängder data till skillnad från människors kapacitet.
Hur kan AI hantera data?
– AI kan, baserat på tidigare data, förutspå framtiden. Ett tydligt exempel på detta är väderrapporter du kan ta fram i olika appar på telefonen. Dessa prognoser tas fram med hjälp av AI.
– AI-teknik är en stor del av ansiktsigenkänning.
– AI kan även hjälpa företag att förutspå rätt bemanning eller eventuella returer i en webbshop.
Försäljning handlar om att attrahera, utveckla och behålla kunder. En bra säljare hjälper kunderna att lösa problem och skapa värde. Självklart gäller detta oavsett vad man säljer, om du säljer direkt till kund, via återförsäljare eller webbshop.
Merförsäljning handlar istället om att bearbeta de befintliga kunderna. Detta genom att exempelvis presentera nya produkter eller lösningar, visa intresse efter avslutad affär och i allmänhet ge kunden något extra utöver vad som säljs.